- Makine ve Uçak mühendisliğinde yüksek lisans programına kabul edilen tüm öğrencilerin, ikinci eğitim-öğretim döneminin sonuna kadar, tez danışmanlarını ve tez konularını belirlemesi gerekmektedir.
- Yüksek lisans öğrencileri en az 8 ders (toplam kredisi 23) almalıdır. Öğrencilerin bu derslerden ETH 500 Research Methods and Ethics (2 Kredili) dersinden dördüncü dönemleri bitmeden geçmeleri zorunludur.
- Her öğrencinin ders programı, öğrenci ve tez danışmanı tarafından aşağıdaki kurallara göre tasarlanır:
- Matematik koşulunu sağlamak üzere MAT 572 Advanced Engineering Mathematics I dersi alınmalıdır.
- Eğitimi normal tamamlama süreci 4 yarıyıl olup en fazla 6 yarıyıldır.
Ders yüküne ek olarak, yüksek lisans öğrencilerinden ayrıca:
- MA 598 Seminer (kredisiz) dersinden dördüncü dönemleri bitmeden geçmeleri,
- Altıncı dönemleri bitmeden bir tezi başarıyla tamamlamaları, yazmaları ve savunmaları,
gerekmektedir.
MAKİNE VE UÇAK MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE) TEZLİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI MÜFREDATI | |||||||
1. YARIYIL DERS PLANI | Uzaktan Eğitim ile Verilecek | ||||||
Ders Kodu | Ders Adı | T+U+L | Zorunlu/Seçmeli | Kredi | AKTS | ||
ETH 500 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik | 2+0+0 | Z | 2 | 6 | 100% | |
MAT 572 | İleri Mühendislik Matematiği I | 3+0+0 | Z | 3 | 6 | 0% | |
ELEC 1 | Seçmeli Ders | 3+0+0 | S | 3 | 6 | Derse Bağlı | |
ELEC 2 | Seçmeli Ders | 3+0+0 | S | 3 | 6 | Derse Bağlı | |
ELEC 3 | Seçmeli Ders | 3+0+0 | S | 3 | 6 | Derse Bağlı | |
30 | |||||||
2. YARIYIL DERS PLANI | Uzaktan Eğitim ile Verilecek | ||||||
Ders Kodu | Ders Adı | T+U+L | Zorunlu/Seçmeli | Kredi | AKTS | ||
ELEC 4 | Seçmeli Ders | 3+0+0 | S | 3 | 6 | Derse Bağlı | |
ELEC 5 | Seçmeli Ders | 3+0+0 | S | 3 | 6 | Derse Bağlı | |
ELEC 6 | Seçmeli Ders | 3+0+0 | S | 3 | 6 | Derse Bağlı | |
MA 598 | Seminer | 0+0+0 | Z | 0 | 12 | 0% | |
30 | |||||||
3. YARIYIL DERS PLANI | Uzaktan Eğitim ile Verilecek | ||||||
Ders Kodu | Ders Adı | T+U+L | Zorunlu/Seçmeli | Kredi | AKTS | ||
MA 591 | Uzmanlık Alan Dersi | 0+0+0 | Z | 0 | 0 | 0% | |
MA 599 | Yüksek Lisans Tezi | 0+0+0 | Z | 0 | 30 | 0% | |
30 | |||||||
4. YARIYIL DERS PLANI | Uzaktan Eğitim ile Verilecek | ||||||
Ders Kodu | Ders Adı | T+U+L | Zorunlu/Seçmeli | Kredi | AKTS | ||
MA 591 | Uzmanlık Alan Dersi | 0+0+0 | Z | 0 | 0 | 0% | |
MA 599 | Yüksek Lisans Tezi | 0+0+0 | Z | 0 | 30 | 0% | |
30 | |||||||
ZORUNLU DERSLER | Uzaktan Eğitim ile Verilecek | ||||||
Ders Kodu | Ders Adı | T+U+L | Zorunlu/Seçmeli | Kredi | AKTS | ||
MA 591 | Uzmanlık Alan Dersi | 0+0+0 | Z | 0 | 0 | 0% | |
MA 599 | Yüksek Lisans Tezi | 0+0+0 | Z | 0 | 30 | 0% | |
MA 598 | Seminer | 0+0+0 | Z | 0 | 12 | 0% | |
ETH 500 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik | 2+0+0 | Z | 2 | 6 | 100% | |
MAT 572 | İleri Mühendislik Matematiği I | 3+0+0 | Z (YL, Doktora) | 3 | 6 | 0% | |
MAT 573 | İleri Mühendislik Matematiği II | 3+0+0 | Z (Doktora) | 3 | 6 | 0% | |
SEÇMELİ DERSLER | Uzaktan Eğitim ile Verilecek | ||||||
Ders Kodu | Ders Adı | T+U+L | Zorunlu/Seçmeli | Kredi | AKTS | ||
MA 501 | İleri Dinamik | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% | |
MA 502 | İleri Titreşim | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% | |
MA 503 | Uygulamalı Optimum Kontrol | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% | |
MA 505 | İleri Robotik | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% | |
MA 512 | İleri İmalat Teknolojileri | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% | |
MA 513 | Nano Teknoloji | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% | |
MA 521 | Sürekli Ortamlar Mekaniği | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% | |
MA 522 | Çarpışma Mekaniği | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% | |
MA 525 | İleri Kompozit Malzemeler | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% | |
MA 527 | Kırılma Mekaniği | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% | |
MA 531 | İleri Termodinamik | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% | |
MA 533 | Motorlarda Yanma I | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% | |
MA 534 | Motorlarda Yanma II | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% | |
MA 538 | İleri Isı ve Kütle Transferi | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% | |
MA 543 | Sonlu Elemanlar Yöntemi I | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% | |
MA 544 | Elastisite Teorisi | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% | |
MA 545 | Plastisite Teorisi | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% | |
MA 546 | Sınır Elemanı Yöntemi | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% | |
MA 549 | Sonlu Elemanlar Yöntemi II | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% | |
MA 550 | Akıllı Malzemeler | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% | |
MA 551 | İleri Akışkanlar Mekaniği | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% | |
MA 552 | İleri Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% | |
MA 553 | Aeroelastisite I | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% | |
MA 554 | Aeroelastisite II | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% | |
MA 555 | İleri Uçak Tasarımı | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% | |
MA 556 | Aeroakustik | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% | |
MA 557 | Optimizasyon Teorisi | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% | |
MA 558 | İnsansız Hava Aracı Tasarımı | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% | |
MA 559 | Sıkıştırılabilir ve Viskoz Akışların Aerodinamiği | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% | |
MA 560 | İleri Aerodinamik | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% | |
MA 562 | Gelişmiş Kanat Profil ve Pervane Teorisi | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% | |
MA 563 | Plaka ve Kabuk Teorisi | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% | |
MA 564 | Doğrusal Olmayan Titreşim | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% | |
MA 565 | Enerji Metodları | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% | |
MA 566 | Aerodinamik Gürültü Temelleri | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% | |
MA 567 | Otomatik Uçuş Kontrol Sistemleri | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% | |
MA 568 | Türbülanslı Sınır Tabakaları | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% | |
MA 569 | Laminer Sınır Tabakaları | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% | |
MA 570 | Aerotermodinamik | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% | |
MA 571 | İleri Gaz Dynamics | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% | |
MAT 574 | İstatiksel Hesaplama | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% | |
MA 575 | Uygulamalı Yörünge Mekaniği | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% | |
MA 576 | Helikopter Kararlığı ve Kontrolü | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% | |
MA 577 | Rotorkraft Tasarımı | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% | |
MA 578 | Dönel Kanat Aerodinamiği ve Aeroakustiği | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% | |
MA 579 | Modern Kontrol Sistemleri | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% | |
MA 580 | Akıllı Kontrol | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% | |
MA 581 | Naviasyon Sistemleri | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% | |
MA 582 | Deneysel Gerilim Analizi | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% | |
MA 583 | Uzay Araçları Ortam Etkileşimi | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% | |
MA 584 | Uzay Uygulamaları İçin Plazma Teorisi | 3+0+0 | S | 3 | 6 | 40% |